30 10, 2018

Co je to thermoelektrické chlazení?

Od |2018-10-30T17:12:32+01:0030 října, 2018|, |0 komentářů

Thermoelektrické chlazení kdysi bylo populární pro svou jednoduchost. Chlazení zajišťují takzvané Peltierovy články. Tyto jsou však bohužel pro naše účely nevhodné. Mají poměrně malý výkon, takže v létě nestačí vychladit dostatečné množství vody. Navíc jsou poruchové. Protože naši zákazníci byli s těmito přístroji nespokojeni, ukončili jsme již v roce 2002 jejich distribuci. Kompresorové chlazení pracuje na stejném principu jako Vaše chladnička. Je spolehlivé, výkonné a téměř bezporuchové.

30 10, 2018

Lze zahrnout barelovou vodu do nákladů?

Od |2018-10-30T17:03:54+01:0030 října, 2018||0 komentářů

Ano, lze. Čtěte stanovisko Ministerstva Financí ČR: V § 28 odst. 1 nařízení vlády č. 178/2001 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví zaměstnanců při práci, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení“) je stanoveno, že objekty určené pro pracovní činnost musí být zásobeny pitnou vodou v množství postačující pro krytí potřeby pití zaměstnanců a zajištění první pomoci. Proto jakákoliv forma zajištění pitné vody na pracovištích, tj. včetně nákupu balené pitné vody v PET láhvích nebo různých barelech představuje naplnění základních povinností zaměstnavatele a náklady na pořízení pitné vody jsou daňově uznatelné. Definice pitné vody navazuje na ustanovení § 3 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů, podle kterého je pitnou vodou veškerá voda v původním stavu nebo po úpravě, která je určena k pití, vaření, k přípravě jídel a nápojů, voda používaná v potravinářství, voda, která je určena k péči o tělo, k čištění předmětů, které svým určením přicházejí do styku s potravinami nebo lidským tělem, a k dalším účelům lidské spotřeby, a to bez ohledu na její původ, skupenství a způsob jejího dodávání. Poznamenáváme, že tento režim se týká pitné vody spotřebované zaměstnanci na pracovišti a že spotřeba pitné vody by měla odpovídat doporučenému množství pitných režimů. Jedná se o výňatek z jednání mezi Komorou daňových poradců a Ministerstva Financí ČR z 5.dubna 2007. Na základě našich zkušeností pro doplnění uvádíme: Podmínku nesplňuje perlivá voda. Některé finanční úřady neuznávají vodu v 1,5l PET lahvích jako nákladovou položku z toho důvodu, že si ji mohou zaměstnanci nosit domů. Proti vodě v barelech výhrady nemají.

18 10, 2017

Proč je nutné sanitovat?

Od |2024-02-22T14:48:16+01:0018 října, 2017|, |0 komentářů

Voda, kterou Vám dodáváme, je přírodní. Se vším všudy. Tedy i s bakteriemi, které má obsahovat a se kterými žijeme v symbióze. Tito naši malí kolegové ovšem mají tendenci se zachycovat ve vodních cestách výdejníků a vesele se tam rozmnožovat. Pokud by se jim ponechalo příliš svobody, jejich množství by přesáhlo únosnou mez a mohli by nám i způsobit menší zdravotní nepříjemnosti. Ale žádný strach! Je velmi jednoduché tomu zamezit. Stačí dodržovat pravidelný sanitační režim. Termíny za Vás hlídáme sami a úkon provádíme na vysoce profesionální úrovní. Datum příští sanitace zjistíte na štítku, který po každé sanitaci lepíme na váš výdejník. Termíny sanitací jsou stanoveny na tři měsíce na doporučení Státního zdravotního ústavu a dle výrobce zařízení. Tyto termíny je nutné dodržovat z pohledu BOZP.

17 10, 2017

Proč barely prodáváte a nepůjčujete?

Od |2020-09-15T13:41:47+02:0017 října, 2017||0 komentářů

Pořizovací cena barelu o 100% převyšuje cenu vody, kterou jsme Vám nabídli. Na základě našich zkušeností je bezplatné poskytnutí barelů v důsledku pro obě strany přítěží. Posuďte sami: Barely bychom Vám zapůjčili. To znamená, že by byly neustále naším majetkem. Zničené a ztracené barely bychom Vám Však museli účtovat. Z těchto důvodů by docházelo k těmto komplikacím: Zničené barely. Přebírání takových barelů bývá tradičně konfliktem, kdy se zaměstnanec klienta snaží znehodnocení zamaskovat či popřít. Následně dochází k reklamaci faktury ze strany klienta a zdlouhavé korespondenci. Ztracené barely. Bylo by nutné pravidelně, nejlépe jednou měsíčně, kontrolovat obalové konto. To znamená provádět inventuru ve Vašich prostorách. Zpravidla dochází k nesrovnalostem a následném pátrání v dokladech, které si musí kontaktní osoba klienta pro tuto potřebu zvlášť evidovat. To vše zabírá značnou část pracovní doby zaměstnanců obou stran, kterou by mohli využít efektivněji pro svého zaměstnavatele. Z těchto důvodů zbytečně dochází ke ztrátám času, vytváření napětí, nadměrnému zatěžování administrativ obou stran, navýšení korespondence a bohužel často i ke zbytečným konfliktům. Řešení případných ztrát je interní záležitostí klienta, která je zpravidla efektivnější a bývá zahrnuta do odpovědnosti zaměstnanců za ostatní majetek klienta.

Přejít nahoru